tirsdag, oktober 07, 2008

Statsbudsjettet for 2009

I dag har finansminister Kristin Halvorsen lagt fram statsbudsjettet for 2009.

Som reiselivsstudent er det jo hyggelig å høre at regjeringa nå går inn for en rekordstasing på reiselivet i landet. Både med bevilginger til Innovasjon Norge og til satsinger på Nordområdene... Skal bli artig å dykke videre ned i dokumentene å se hva dette faktisk innebærer...

Som studentpolitiker er en skuffet over satsingen på forskning - men får være positiv til at de satser på studentboliger og enkelte nye høyskole bygg.

"svimlende tall" - en herlig kommentar fra en gammel dame på Vålerenga eldresenter intervjua av NRK på spørsmål om hva hun syntes om talen til Kristin Halvorsen...


Mer kommer etterhvert - nå skal eg til flytoget og til Bergen en tur..

2 kommentarer:

C sa...

Heisann.
Jeg lurte på om du hadde en mail adresse jeg kan nå deg på?
Jeg er journaliststudent og skriver en artikkel om studentboliger og statsbudsjettet. Hadde vært veldig bra hvis du kunne svart på en mail fra meg.
Alt er of the record.
Mvh
Cathrine Løkken

C sa...

Send meg en mail hvis du er tilgjengelig.
c_lokken@hotmail.com