onsdag, desember 17, 2008

Merking av busstopp

Ruter, eller Oslo Sporveier holder på å renovere t-bane linje 6 sine spor, så den har ikke lengre enn til Åsjordet. Skal du videre må du ta bussen... Det er jo i og for seg greitt... Bussen tar du fra Majorstuen eller Borgen om du spør trafikanten.no. Noe eg jo gjorde... Men når du kommer til Borgen så er det ikke mye som kan fortelle deg hvor dette busstoppet er- ingen enkel forklaring på banen, ingen midlertidig skilting... En er helt alene om å finne frem... Hadde eg visst at det ville være vanskelig å finne frem til ville eg jo skrevet ut et kart, men når det er en buss som går i stedet for en bane så antar en at den går ikke langt fra der banen stopper... Der tok eg feil... Borgen er øverst på Skøyen, midt i et stort og trafikkert kryss... Busstoppet ligger på andre siden av denne veien, naturlig nok, og endel hundre meter borte i veien... Ganske vanskelig å finne, eg gikk egentlig bare på leit å søkte meg fram... Fant det, men på vei dit kom bussen eg skulle tatt videre... Heldigvis var det bare 15 min til neste buss kom, så eg kom meg videre, men det var et rimelig kjipt sted å være støkk på... Bare en masse biler som kjører forbi...

Ingen kommentarer: